MILAN B. POPOVIC – Molitva tetoviranog srca

U plamenu lavirinta

Ovu zbirku upadljivo karakteriše bunt, protivljenje svetu, ali i želja da se pronade razlog koji ce tom istom svetu povratiti izgubljeni smisao i poremecenu harmoniju

Biljana Vuletic

Zbirka poezije beogradskog pisca i novinara Milana B. Popovica pod nazivom Molitva tetoviranog srca (Narodna knjiga/Alfa) nastala je u skladu s tendencijom da se književnost vrati životu. Deo poezije Milana B. Popovica koji je najvidljivije angažovan oponaša ružno lice stvarnosti i društvenih odnosa, istovremeno kritikujuci to isto lice.

Upuštanje u Popovicevu poeziju znaci pristupanje jednom ranjenom i izvitoperenom svetu pomerenih vrednosti u kom, uprkos svemu, postoji groznicava potraga za nadom i uporištem. U tom smislu, ovu zbirku upadljivo karakteriše bunt, protivljenje svetu, ali i želja da se pronade razlog koji ce tom istom svetu povratiti izgubljeni smisao i poremecenu harmoniju.

Molitva tetoviranog srca sastoji se od cetiri ciklusa koji vec u svojim nazivima sažimaju pesnikove tematske preokupacije: Kreativnim horizontom svetlosti potopiti ivicama dekadencije uramljeno društvo, U plamenu lavirinta Srbije, Pokušaj života u nepristojnom vremenu,„Isuse, vidiš li im lice i nalicje?“. Pesme su pisane u ispovednom tonu, a u prvom planu je subjekat pesme i njegov doživljaj sveta i društvenih odnosa „u središtu prašume modernog doba“.

Pesnik oseca potrebu da ruši svakodnevni, vec ishabani svet, onaj koji gledamo iz dana u dan. Njegova umetnicka osecanja su burna i snažna, pa je tako i njegova poezija sugestivna, prodorna, sva u poricanjima, osporavanjima, u stalnoj potrazi za smislom. Popovic svojom poezijom ukazuje na pošast iskrivljenih i poremecenih ljudskih vrednosti i akcenat izricito stavlja na totalnu negaciju, odnosno nepristajanje na takav nacin života.

Ova poetska zbirka nije, ili nije samo, izraz mladalackog bunta, a pesnik nije buntovnik bez razloga. On samo nedvosmisleno i ekspresivno govori o našoj stvarnosti izražavajuci duh slobodne misli oslobodene kalupa i ogranicenja. Govori o stvarima koje nepogrešivo prepoznajemo i o stvarima koje svakodnevno srecemo. Popovic je svakodnevicu transponovao u utiske, emocije, refleksije, od kojih je gradio stihove koji sacinjavaju unutrašnji dnevnik lirskog subjekta.

Pesme ove zbirke uronjene su u svakodnevicu koja neumoljivo tetovira naša srca i citalac može da oseti da je zašao u poetski svet sa kojim može da se identifikuje, jer svi postojimo u Popovicevom ovde i sada. Najveci broj stihova prožet je iskrenim emocijama, a mnogi od njih prerastaju u poente koje se odvajaju od teksta i postaju lake, ali i dalje gorke. Molitva tetoviranog srca Milana B. Popovica podstice citaoca da razmisli kako i gde živi, zbog cega i zbog koga, i kako da nade snagu u sebi da bi bio bolji od našeg zajednickog ovde i sada.

Biljana Vuletic
Izvor: www.popboks.com Datum 10. 06. 2006