Milan B. Popović – Vreme brutalnih dobronamernika

Nova zbirka pesama “Vreme brutalnih dobronamernika” Milana B. Popovica je njegov drugi deo triologije započete zbirkom Molitva tetoviranog srca. Naprestano se poigravajući paradoksima i predočavajući ih, Popović svog čitaoca u ovoj zbirci odvodi na proputovanje od sentimentalnog i enigmatičnog do surovo realističnog i nesputano besnog. Njegova poezija je ispovedničkog tona, plahovita, ali ne i haotična, već savršeno svesna svoje jačine. Spreman je i da je stilski žrtvuje radi dobra nje same, odnosno njene vodilje - stava, čiju britkost ne dozvoljava da izgubi u viru svojih jakih emocionalnih ekspresija. Tako, često stihovi umeju da postanu i mali aforizmi, pa čak i da se sama poezija na momenat otrgne i pobegne u prozu. Popović ne beži od jednostavnosti, ali se ni ne zatvara pred svojim momentima nadahnuća... on ogoljava stanja razočaranosti i besa do svojih primalnih oblika.

Vreme brutalnih dobronamernika se razračunava sa konformizmom rođenim u atmosferi duhovne učmalosti sadašnjeg vremena i okruženja. Pesnik je svestan društvenog i buntovnog značenja svojih pesama i to naglašava u onim najdirektnijima poput Dragi gospodine predsedniče, Ruralno i urbano i Plezir za prezir. On opominje, želi da zna razlog i dobije objašnjenje – kako u sebi, tako i u okruženju, ali i od „onih iznad“, nemajući milosti i upirući prst u oko licemerju... Iako Popović ne podilazi svom potencijalnom čitaocu, ova zbirka ima potrebnu dozu komunikativnosti i pitkosti i za publiku koja moguće da ne spada baš u pasionirane čitaoce poezije i do kojih je potrebna da stigne poruka njegovih pesama. Među savremenim srpskim pesnicima, Popović spada u one koji tu poruku imaju i izgovaraju je na prekopotreban, najglasniji način...

Miloš Vojinovć
                                                                                                             Butcherian Vibe magazin